Tuesday, September 14, 2010

Dunia hanph0ne

Bile agaknya korang dapat hanphone ye?
Dunia hanphoneku bermula sejak ku tingkatan 5.
Itulah kali ku punyai hanphone sendiri.
Setelah lama kemudian ku mula mengenali dunia sms pulak.
Suatu hari, ada kawan aku nie dia bagi mesej pendek-pendek.
Ada satu word aku tak paham.
Wordnya ialah "chat ke?"
Ingat nak chat dalam bahasa english.
rupenya c+hat=sihat.
Esoknya datang kelas jumpe kwn aku kena gelak je.
-.-"
Hari berganti hari.
Masa berganti masa.
Semua dah berubah.
Yang lama tu sudah menjadi kenangan.


Ada suatu hari nie aku boleh terpilih jadi ahli peserta untuk pertandingan menjawab soalan ekonomi.

Tak sangka lak boleh terpilih.
Naseb je kot.
Last sekali masuk final tinggal tiga peserta je.
Lagi la teruja.
haha!
Jawab je soalan yang diberi.
Maen hantam je.
Soalan dia kena pikir.
Ntah ape yang aku conteng kat kertas tu.
Pastu ada penyampaian hadiah kat pentas.
Semua pelajar berkumpul kat situ lak.
Adeh!
Dah mula resah nak amik hadiah kat pentas.
Semua orang tengok kot.
Pemenang number tiga disebut.
Ingat aku dapat number tiga tapi orang laen yang dapat.
Pastu aku predict dapat number satu la nie.
Number nama aku lak disebut.
Dapat number dua.
First time naek pentas amek hadiah.
Excited punye pasal jalan laju-laju je.
Amik hadiah salam terus belah laju-laju.
huhu.


Nie kisah laen lak.
Kalau korang jumpe kawan yang lama terpisah di highway di dalam kereta yang berlainan, apa yang akan korang buat untuk buzz dia yang anda berada di sebelah saja?
Cara sy ialah call dia pastu cakap "hi! try pandang sebelah"
Pastu start gelak sorang-sorang and lambai tangan.
apa aku ngarut nie.
-.-"


Nak lebih lagi?
Nantikan ye.

1 comment:

Farah Awang said...

ape kaitankah dunia henpon
dgn kuiz soklan ekonomi
dgn buzz member kt haiwey ?
huahauha
kau mmg sengal
:D

Related Posts with Thumbnails