Wednesday, June 30, 2010

Kejeku Mase Lapang

Lama sudah tidak mengupdate blog nie.
Rasa seperti setahun tak bukak internet.
Ini sume coverage punye pasal.
Takpe. Lupakan saja tentang itu.
Mulakan hari anda dengan memberus gigi.

Aku tahu aku tidak pandai.
Tapi itu bukan masalah utama.
Kerana kerja pertamaku ialah MELUKIS.
Tak sangka aku suke melukis.
Ini sume kawan punye pasal.
Sape suruh die pandai lukis.
Pastu duduk sebelah aku lak.
Kan aku dah terpengaruh dengan lukisannya.
Kejeku ini tak perlukan modal yg banyak.
Hanya memerlukan pensel dan kertas sahaja.
Tapi aku rasa kertas tidak memerlukan kita.
Kita boleh lukis di mana-mana sahaja.
Bak kata pepatah:-
"Di mana tempat sekalipun kita pergi.
Di situ kita akan melukis."
Kan famous kite nanti.
Korang tak nak?
Tapi itu bukan matlamat aku.
Aku melukis untuk CHARITY.

Hmm,
Apa keje kedua aku?
Jap.
Pergi tandas jap.
Sakit perut.
Tak tahan.
Fuh! Lega.
Apa aku nak cakap tadi ye?
0wh.
Pasal keje keduaku.
Keje keduaku ialah membuat ORIGAMI.
Aku tak tahu mengapa aku suke keje nie.
Mungkin terpengaruh dengan TV.
Eh!
Baru aku ingat.
Aku rasa nie kawan punye pasal gak.
Die ajar aku buat bentuk yang pelik2x dgn hanye menggunakan kertas.
Pastu buat aku tertarik.
Maka, terjadilah kejeku nie.
Terima kasih la kpd kawanku.
Bagus gak buat origami nie.
Kurang sampah dalam tong sampah.
Sume kertas yg aku dapat aku buat origami.
So, aku nasihat jangan kasi kertas kat aku.
TY.

Adeh!
Nape sakit perut agi nie?
Mungkin termakan CHIPS MORE banyak sangat.
Lupakan skejap tentang sakit perutku.
Nak abiskan tulis dulu.
Keje ketigaku ialah bermaen BASIKAL & BOLA.
Two in one.
Tapi aku sedih.
Sedih sangat.
Sudah tiada seekor basikal pun di rumahku.
Teringat kisah lama.
"Mak, nak beshikal!"
"Nanti mak beli ye"
Huh!
Lupekan.
Cite pasal bola lak.
Sungguh tak sangka depan rumahku ada surau dan sebelahnya padang.
Wow!
Strategik utk orng berdagang kat sini!
Naseb baek komunis tak perasan tempat nie.
Kalau tak, habis diorang jajah. 
Apa aku ngarut nie?
Teruskan dgn kejeku nie.
Aku rasa sungguh gembira bile bermaen bola.
Sume masalah aku lupekan.
Yang aku ingat hanyalah bola.
Skill, Gol, Tackle, Tepis.
Kalau boleh sume posisi aku nak train.
Tapi aku lebih prefer jadi defend.
Kejeku ialah menghalang pihak lawan daripada menjaringkan gol.
Aku akan berusaha sedaya upaya!
Percayalah kepadaku!
Tapi cara permainanku ikut mood.
Kalau aku happy, aku maen dengan baek.
Kalau aku sedih, aku maen dengan buruk.
Cukuplah setakat nie.
Aku pun nak berehat.

Dengarlah pantun yg tak seberapa nie ye:-
Aku hanyalah manusia biasa,
Yang tak pandai berbicara,
Harap korang suka,
See you guys again ye.

3 comments:

Anonymous said...

reading ur blog make me fund..
so update2 la slaloo :)

Anonymous said...

make me fun..not fund..haha!

Hafiz! said...

Lawat la selalu ye:)

Related Posts with Thumbnails